Részletekért kattintson a hirdetésre

Címlap/hírek A kistérség Újságról Intézmények Települések
Hirdetési Információk Archívum Elérhetőségek Támogatóink
Igényesebb lehet a vonatközlekedés


A veresegyházi vasútállomáson járók tapasztalhatták, hogy nemcsak a vonat, de számtalan munkagép is közlekedik arrafelé október vége óta. Nemcsak hétköznap, de késő délután és hétvégén is dolgoznak, bizonyára ki akarták használni a novemberben szokatlanul enyhe és száraz időjárást. A hatalmas óriásplakátról azt is megtudhatjuk, hogy egy parkolót építenek az eddigi hepehupás, sáros, üvegszilánkos területen. (Pár éve egy háború előtti filmet forgattak itt, mondván, a környék pont olyan (lepusztult), mint anno…)

Nos, ilyesmire már nem lesz mód, hiszen a Veresegyház Város Önkormányzata és a Parking Kft. által alakított konzorcium tehát sikeresen vett részt az Európai Unió pályázatán, melynek köszönhetően 112 db gépjármű-parkoló,(köztük 4 mozgássérülteknek) és 40 db fedett kerékpártároló létesül. Az EU-tól elnyert összeg a projekt költség 90%-a: valamivel több, mint 107 millió forint. A 10% önrész, amit Veresegyház Város Önkormányzata fizet meg: közel 12 millió forint. A projekt az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében valósul meg, azonosító száma: KMOP-2.3.1/C-2009-0009.

Egymillió forint/parkolóhelyenként

Ezért a pénzért tehát kialakítják a járművek helyét, négyet közel az állomáshoz, külön jellel ellátva a mozgássérültek kedvéért, negyvenet pedig a biciklivel érkezőknek. A decemberig tartó beruházásról az alvállalkozó kivitelezőtől, a Veresmester Kft. vezetőjétől megtudtuk: a helyszín a térburkoló kövével, jó megvilágításával és az itt működő kamerás megfigyelő rendszerrel egyszerre lesz biztonságos és kényelmes. Cél, hogy a Budapestre utazók idáig jöjjenek autóval, innen tovább a várhatóan gyorsabb vonattal utazzanak. Így csökkenhet Budapest autóterhelése és az itt lévő autók károsanyag-kibocsátása is.

De vajon van-e kedvük vonattal továbbmenni?

Megkérdeztük az érintetteket, használják-e a vonatot, és miért igen vagy nem?
Egy kisgyerekes anyuka, két óvodással, az Ivacsi állomás közelében lakik: " Ha vonattal jövök, háztól házig ( a sétát, a vonatra várást, vonatot, metrót) beleszámítva: 1 óra 15 perc. Ha autózom, autópályán 35-40 perc. Ez egy nap minimum 1 órányi nyereség. Igaz, én fizetem, de a gyerekeim miatt megéri.... Pedig szeretnék olvasni a vonaton…"

Panaszkodtak a késésekre is: "Mivel a vonat sokszor késik, semmi nem garantálja, hogy időben odaérek az oviba, vagy hogy reggel, amikor kiteszem őket, elérem a szerelvényt. "
Egy három gyerekes, háztartásban dolgozó asszony érdekesen fogalmaz: "mióta van autóm, azóta eljutok bárhová és gyakran szoktam másoknak is autós szolgáltatásokat nyújtani. Ami a vonatot illeti: a férjem azzal jár, és azt mondja: úriember vonatozik. "

T. Vácra jár Veresegyházról tanulni, hetente többször. Saját autója nincs, sötétben háromszor is meggondolja, hogy ellátogasson a vasútállomásra Veresegyházon. "Képtelenek ugyanis összehangolni az indulásokat és érkezéseket, általában 5-10 perccel késem le a buszokat, és várhatok egy vagy két órát. Még ha valami kényelmes váró lenne, de még a kilincshez is alig érek hozzá, nemhogy leüljek! Az illemhelyről ne is beszéljek!"

Az olvasóink által felvetett kérdéseket feltettük a Máv Zrt.-nek is. A Kommunikációs osztály válasza nem sokáig váratott magára:

Milyen terve van a MÁV- nak a Budapest - Veresegyház-Vác vonal korszerűsítésével kapcsolatban?
- A Budapest – Veresegyház – Vác vasútvonal korszerűsítése elkezdődött, jelenleg a tervezése zajlik. A villamosítás nem változik és a jelenlegi BDV motorvonatok megmaradnak még jó pár évig. A kivitelezés több ütemben történik, várhatóan 2014 és 2020 között valósul meg. Az átépítés főbb műszaki tartalmából kiemelnénk, hogy a pályasebesség a terep- és a beépítettségi viszonyok függvényében 80-100 km/órára nő, és csak Fót és Fótfürdő között, a sűrű beépítettség miatt marad 60 km/óra. A vasúttársaságnál elmondták, hogy a sebesség növelését több helyen nyomvonal- korrekcióval (pl. ívkorrekció) lehet csak elérni. Sok várakozást okoz a vonatok várakozása, mivel egy nyomvonal van, meg kell, hogy várják a szembejövő vonatot. Nos, jó hír, hogy az első ütemben Rákospalota-Kertváros és Fót között megépül a második vágány is, ezt követi az építés második ütemében a Fótfürdő és Csomád között megépülő második vágány.

Mit lehet tenni, hogy kényelmesebb, biztonságosabb legyen a vonatozás?
- Még a fiataloknak is oda kell figyelni, hogy a magas peronra fel tudjanak lépni, az időseknek, kisgyerekeseknek, betegeknek, rosszul látóknak pedig kifejezetten veszélyes egy-egy fel-vagy leszállás. Számukra is jó hír tehát, hogy a peronok 55 cm magasak lesznek az esélyegyenlőség biztosítása mellett. Az ún. "alvó", vagy kísértet megállók, amelyeket nem tartanak biztonságosnak az utasok, ilyen pld. az Alagimajor, ami a csekély utasforgalom miatt várhatóan megszűnik.
A fenti fejlesztésekkel a teljes kiépítettség után Budapest – Göd – Vác vasútvonalon már bevált zónázó közlekedés bevezetése esetén Budapest és Veresegyház között a csúcsidőben 15 perces, Veresegyház és Vác között 30 perces követési idő érhető el. Az eljutási idő Rákospalota - Újpest és Veresegyház között kb. 12 perccel, Őrbottyánig 15, Vácrátótig 18 perccel csökken. Ezen vasútvonal fejlesztésével párhuzamosan folyik a Bp. Nyugati pu. – Rákospalota - Újpest vasútvonal fejlesztése is, jelenleg ez is a tervezési fázisban van. Ennek eredményeképpen további menetidő- csökkenés várható. A vasútvonal fejlesztése KözOP forrásból történik. A beruházás tervezett költsége 20,4 milliárd forint (forrás NIF Zrt.). A témát folytatjuk, honlapunkon és a következő számban is.
Köszönöm az interjút!
Fülöp Hajnalka - Hfulop@gmail.com


 


Igényesebb lehet a vonatközlekedés


A veresegyházi vasútállomáson járók tapasztalhatták, hogy nemcsak a vonat, de számtalan munkagép is közlekedik arrafelé október vége óta. Nemcsak hétköznap, de késő délután és hétvégén is dolgoznak, bizonyára ki akarták használni a novemberben szokatlanul enyhe és száraz időjárást. A hatalmas óriásplakátról azt is megtudhatjuk, hogy egy parkolót építenek az eddigi hepehupás, sáros, üvegszilánkos területen. (Pár éve egy háború előtti filmet forgattak itt, mondván, a környék pont olyan (lepusztult), mint anno…)

Nos, ilyesmire már nem lesz mód, hiszen a Veresegyház Város Önkormányzata és a Parking Kft. által alakított konzorcium tehát sikeresen vett részt az Európai Unió pályázatán, melynek köszönhetően 112 db gépjármű-parkoló,(köztük 4 mozgássérülteknek) és 40 db fedett kerékpártároló létesül. Az EU-tól elnyert összeg a projekt költség 90%-a: valamivel több, mint 107 millió forint. A 10% önrész, amit Veresegyház Város Önkormányzata fizet meg: közel 12 millió forint. A projekt az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében valósul meg, azonosító száma: KMOP-2.3.1/C-2009-0009.

Egymillió forint/parkolóhelyenként

Ezért a pénzért tehát kialakítják a járművek helyét, négyet közel az állomáshoz, külön jellel ellátva a mozgássérültek kedvéért, negyvenet pedig a biciklivel érkezőknek. A decemberig tartó beruházásról az alvállalkozó kivitelezőtől, a Veresmester Kft. vezetőjétől megtudtuk: a helyszín a térburkoló kövével, jó megvilágításával és az itt működő kamerás megfigyelő rendszerrel egyszerre lesz biztonságos és kényelmes. Cél, hogy a Budapestre utazók idáig jöjjenek autóval, innen tovább a várhatóan gyorsabb vonattal utazzanak. Így csökkenhet Budapest autóterhelése és az itt lévő autók károsanyag-kibocsátása is.

De vajon van-e kedvük vonattal továbbmenni?

Megkérdeztük az érintetteket, használják-e a vonatot, és miért igen vagy nem?
Egy kisgyerekes anyuka, két óvodással, az Ivacsi állomás közelében lakik: " Ha vonattal jövök, háztól házig ( a sétát, a vonatra várást, vonatot, metrót) beleszámítva: 1 óra 15 perc. Ha autózom, autópályán 35-40 perc. Ez egy nap minimum 1 órányi nyereség. Igaz, én fizetem, de a gyerekeim miatt megéri.... Pedig szeretnék olvasni a vonaton…"

Panaszkodtak a késésekre is: "Mivel a vonat sokszor késik, semmi nem garantálja, hogy időben odaérek az oviba, vagy hogy reggel, amikor kiteszem őket, elérem a szerelvényt. "
Egy három gyerekes, háztartásban dolgozó asszony érdekesen fogalmaz: "mióta van autóm, azóta eljutok bárhová és gyakran szoktam másoknak is autós szolgáltatásokat nyújtani. Ami a vonatot illeti: a férjem azzal jár, és azt mondja: úriember vonatozik. "

T. Vácra jár Veresegyházról tanulni, hetente többször. Saját autója nincs, sötétben háromszor is meggondolja, hogy ellátogasson a vasútállomásra Veresegyházon. "Képtelenek ugyanis összehangolni az indulásokat és érkezéseket, általában 5-10 perccel késem le a buszokat, és várhatok egy vagy két órát. Még ha valami kényelmes váró lenne, de még a kilincshez is alig érek hozzá, nemhogy leüljek! Az illemhelyről ne is beszéljek!"

Az olvasóink által felvetett kérdéseket feltettük a Máv Zrt.-nek is. A Kommunikációs osztály válasza nem sokáig váratott magára:

Milyen terve van a MÁV- nak a Budapest - Veresegyház-Vác vonal korszerűsítésével kapcsolatban?
- A Budapest – Veresegyház – Vác vasútvonal korszerűsítése elkezdődött, jelenleg a tervezése zajlik. A villamosítás nem változik és a jelenlegi BDV motorvonatok megmaradnak még jó pár évig. A kivitelezés több ütemben történik, várhatóan 2014 és 2020 között valósul meg. Az átépítés főbb műszaki tartalmából kiemelnénk, hogy a pályasebesség a terep- és a beépítettségi viszonyok függvényében 80-100 km/órára nő, és csak Fót és Fótfürdő között, a sűrű beépítettség miatt marad 60 km/óra. A vasúttársaságnál elmondták, hogy a sebesség növelését több helyen nyomvonal- korrekcióval (pl. ívkorrekció) lehet csak elérni. Sok várakozást okoz a vonatok várakozása, mivel egy nyomvonal van, meg kell, hogy várják a szembejövő vonatot. Nos, jó hír, hogy az első ütemben Rákospalota-Kertváros és Fót között megépül a második vágány is, ezt követi az építés második ütemében a Fótfürdő és Csomád között megépülő második vágány.

Mit lehet tenni, hogy kényelmesebb, biztonságosabb legyen a vonatozás?
- Még a fiataloknak is oda kell figyelni, hogy a magas peronra fel tudjanak lépni, az időseknek, kisgyerekeseknek, betegeknek, rosszul látóknak pedig kifejezetten veszélyes egy-egy fel-vagy leszállás. Számukra is jó hír tehát, hogy a peronok 55 cm magasak lesznek az esélyegyenlőség biztosítása mellett. Az ún. "alvó", vagy kísértet megállók, amelyeket nem tartanak biztonságosnak az utasok, ilyen pld. az Alagimajor, ami a csekély utasforgalom miatt várhatóan megszűnik.
A fenti fejlesztésekkel a teljes kiépítettség után Budapest – Göd – Vác vasútvonalon már bevált zónázó közlekedés bevezetése esetén Budapest és Veresegyház között a csúcsidőben 15 perces, Veresegyház és Vác között 30 perces követési idő érhető el. Az eljutási idő Rákospalota - Újpest és Veresegyház között kb. 12 perccel, Őrbottyánig 15, Vácrátótig 18 perccel csökken. Ezen vasútvonal fejlesztésével párhuzamosan folyik a Bp. Nyugati pu. – Rákospalota - Újpest vasútvonal fejlesztése is, jelenleg ez is a tervezési fázisban van. Ennek eredményeképpen további menetidő- csökkenés várható. A vasútvonal fejlesztése KözOP forrásból történik. A beruházás tervezett költsége 20,4 milliárd forint (forrás NIF Zrt.). A témát folytatjuk, honlapunkon és a következő számban is.
Köszönöm az interjút!
Fülöp Hajnalka - Hfulop@gmail.com




Aktuális ujság letölthető
AZ UJSÁG CIKKEIBŐL:
Nem mindennapi tettek, nem mindennapi emberek
Kátyuk, utszórás, bicikliút
 
Hirdessen honlapunkon is!
Content for New Div Tag Goes Here



Kistérség plusz
 
 
 
 
 
 
proramajánlÓ
2011.jan.29 Jelmezbál Mézesvölgyben
2011.jan.14. Balogh Béla előadás
2011. jan. 21. Dumaszinház
2011 jan. Erdőkertesi gyermek szakkörök
dec. 19. Betlehemi istálló udvaras
dec. 18. Egészségnap az Ezerkincsben
dec. Veresegyházi programok- advent
dec. Erdőkertesi faluház programjai
jan. Gödöllői moziműsor
dec. Gödöllői moziműsor
Mézesvölgyi uszoda-nyitvatartása és árai jan.1-től
 
hasznos tudnivalók
Veresi csereklub
 

HASZNOS LINKEK
Hallgatói és Lakossági Karrier Iroda
Tavirozsa Rádió
 
 
 
 
 
 
veresegyházi blog
 

www.pestmegye.hu

 
 
veresegyházi cégkereső
 

Veresi vizilabdaklub